بهترین گروههای خونی برای اهدا

14 دی 1399

 اهدای خون همیشه مورد نیاز است. اگر برای اولین بار قصد اهدای خون دارید یا مدت زیادی اینکار را انجام نداده اید، با خواندن این مطلب به اهمیت آن پی ببرید.

1- چرا مردم باید خون اهدا کنند؟
دلایل زیادی برای اهدای خون وجود دارد. برخی از دلایل مهم عبارتند از: هر دو ثانیه ، یک نفر در ایالات متحده به خون نیاز دارد ، یک اهدای خون میتواند بطور بالقوه جان 3 نفر را نجات دهد. بدون اهدای خون ، زندگی انسانها در معرض خطر است. اینکار بر افراد جوان ، پیر و بیماران در هر سنی تأثیر می گذارد. اهداکنندگان خون این فرصت را دارند که به نجات جان کودکان مبتلا به سرطان ، قربانیان تروما ، قربانیان سوختگی ، بیماران جراحی و کسانی که از اختلالات خونی رنج می برند ، کمک کنند. خبر خوب این است که افراد سالم به طور مداوم سلولهای خونی جدید تولید می کنند. بدن در این مورد از ظرفیت باورنکردنی برخوردار است.

2- به چه گروه های خونی بیشتر مورد نیاز است؟
همه گروه های خونی مورد نیاز هستند ، اما استثناهایی هم در این زمینه وجود دارد. اگر فردی Rh منفی باشد ، فقط می تواند خون Rh منفی دریافت کند. با این حال ، فردی که دارای خون Rh مثبت است ، می تواند خون Rh مثبت و یا Rh منفی دریافت کند. افرادیکه گروه خونی AB مثبت دارند، بسیار خوش شانس هستند زیرا می توانند هر گروه خونی را دریافت کنند. با این حال ، گروه خونی O منفی چندان خوش شانس نیستند چون به همه گروه خونی میتوانند خون اهدا کنند اما خودشان فقط می توانند O منفی دریافت کنند. بنابراین ، نیاز بسیار حیاتی تری به این گروه خونی وجود دارد.

3- آیا نیاز به خون در زمانهای خاصی از سال بیشتر است؟
اهدای خون در طول سال مورد نیاز است. اغلب در حوالی تعطیلات ، به دلیل کاهش اهدای خون در طول تعطیلات و افزایش سفر ، نیاز به خون افزایش می یابد. با این حال ، فاجعه می تواند هر لحظه رخ دهد ، بنابراین اهداکنندگان باید خبرهای محلی را گوش دهند و به زمانهای نیاز فوری یا اضطراری توجه کنند.

 

ادامه مطلب.....

ارسال دیدگاه

خطا ...
آدرس ایمیل وارد شده نامعتبر است.
متوجه شدم